Skarpare och snyggare marknadsföring

Tomas Ek Cascade Creativ Media


Gästbloggare Tina Persson

Tomas Ek delägare i Cascade Creative Media passade på att undervisa oss i hur vi ska stimulera kundernas sinnen till att komma till just oss.

Det gäller att veta
*Varför
*Vad
*Vem
som vi vill nå med vårt budskap med.

Vi fick veta flera hemligheter som att det är tre viktiga komponenter som behövs för att få ett perfekt resultat. Dom två första är insikt och kreativitet, sen finns det en ytterligare där Cascade kommer in.

Det gäller att hitta ideer där dom 17 första inget är att ha och så kommer den 18e och där har vi något att jobba vidare med. Det är en spännande process från första mötet till ett färdigt resultat.

Vi gör en synopsis – en grovt gjord berättelse Vi gör ett manus Vi tittar på hur vi får fram budskapet bäst med ljud, text, speakerstext, bildspråket, svenska eller engelska, textremsa och mycket mera.
Storyboard
Casting

Det är många steg i en process innan vi hittar ett perfekt resultat för kunden.

Vi avslutade med trillogin för Pite Havsbad där vi fick en förhandstitt på del 3.

Såg ni slutet där dom klickar på www adressen det är dit vi vill ha dom och då måste vi hjälpa till att stimmulera deras sinne att göra det.

Tack för undervisningen. Jag har då lärt mig mycket mera om att tänka mera varför, vad och vem.
www.cascade.se/cm

Tina Persson gästbloggare
www.friskoteket.eu




En tanke om “Skarpare och snyggare marknadsföring

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *