LinkedIn och rekommendationer

nycklarLinkedIn är en mångfacetterad tjänst som passar för olika behov. En del söker jobb, andra söker samarbetspartners och det finns de som jobbar på att få affärer med hjälp av LinkedIn. Allt detta är högst relevant och möjligt med LinkedIn.

Rekommendationer på LinkedIn

När gav du senast någon en rekommendation på LinkedIn? Om det var ett tag sedan kanske det är dags att göra det.

I min nya bok finns bland annat 21 tips och råd om hur du skapar leads (potentiella kunder) genom LinkedIn. Här bjuder jag på ett av dem som finns i min bok.

Fråga efter och ge kvalitetsrekommendationer

Be om rekommendationer - LinkedInNär människor ger dig rekommendationer som visar upp dina värden, egenskaper och fördelar av att nyttja dina tjänster är det som att få en femstjärnig rekommendation på en sida på nätet för rating av restauranger.

Det kan öka aktiviteterna på din sida men ännu bättre – det kan få personer att vilja prova dina tjänster.

  • Var specifik när du ger rekommendationer. Berätta exakt vad den personens tjänster eller produkter gjorde för dina affärer eller för din inspiration.
  • Tacka personer för deras rekommendationer.
  • Återgälda – men bara om du genuint känner till hur dennes tjänster eller produkter är; eller att du känner personen i fråga sedan tidigare. Ge aldrig falska rekommendationer bara för att tillmötesgå någon. Dina rekommendationer bör vara som sällsynta juveler, högt prissatta och åtråvärda som mottas med glädje.
  • Gör det till en vana att ge rekommendationer regelbundet – inte för många, men låt inte större delen av ett år gå innan du ger någon en rekommendation till någon ny.

Om min bok

Vill du bli en mästare på LinkedIn och göra fler affärer är min nya bok ”Lead Generation Strategier för LinkedIn” en bra början. Jag har fått väldigt bra recensioner från personer som läst boken. Läs mer om boken här>>

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *