Fredagens BNI-möte hade Tiina Smeder, Smeder Ord & Tanke som tiominuterstalare.
Tiina har lång erfarenhet av att hjälpa företag att kommunicera säljande budskap. Hon har bland annat varit marknadschef på Sparbanken Nord och även jobbat några år på en reklambyrå.
Denna text från hennes hemsida tycker jag förklarar på ett bra sätt hur hon jobbar. “Bra reklam underskattar inte mottagarens intelligens och integritet. Bra reklam överskattar inte heller mottagarens tålamod. Därför köper du inte en textmassa av mig. Du betalar för kvaliteten på mitt sätt att arbeta”. Tiina hjälper företag med copywriting, projektledning och textbearbetning
Hon redogjorde för vad ordet “Copywriter” står för i Wikipedia. Tiina har många intressanta uppdrag att berätta om. Hon har bland annat jobbat med en devis som Tågkompaniet har haft och den bygger på fyra ord “För folket. I tid.” Less is more brukar man säga och det stämmer väldigt bra i detta sammanhang.
Landstinget i Norrbotten är en annan kund där Tiinas senaste uppdrag var en kampanj tillsammans med föreningen Loesje där Smeder ord & Tanke stod för idé och copy.
Vill man kommunicera professionellt och nå ut med sitt budskap på så bra sätt som möjligt är Tiina en hjälp som gör att du blir framgångsrik, och det vill vi väl alla bli.
Tack för en intressant presentation Tiina.
Läs mer på hennes hemsida www.smeder.nu