Hur ska du göra för att få engagemang i ditt nyhetsflöde på Facebook?
Om du har en facebooksida är det mycket viktigt att du får ett engagemang av dina fans. Att skapa aktivitet och engagemang på sin facebooksida är själva grunden till varför man finns med på Facebook överhuvudtaget.
Minst ger mest
Det har visats sig i undersökningar att det man på facebooksidor lägger ut mest får minst engagemang och det som man lägger ut i minst utsträckning får största största engagemanget och mest aktivitet.
En bild säger mer än…
Det som ger minst engagemang är textbaserade inlägg som är det vanligaste personer lägger ut. Det som däremot ger mest engagemang och aktivitet är bilder och videos. Att bara lägga ut länkar till annat material ger sämsta effekten.
Delningsfaktor
Personer delar fem gånger hellre bilder än länkar och tio gånger hellre videos. Något att tänka på när du vill skapa engagemang och aktivitet på din facebooksida.
Infografiken här under visar detta på ett tydligt sätt.
Infografiken är producerad av Pandemic Labs
<div id=”wufoo-r7x1q9″>
Fill out my <a href=”http://editerat.wufoo.com/forms/r7x1q9″>online form</a>.
</div>
<script type=”text/javascript”>var r7x1q9;(function(d, t) {
var s = d.createElement(t), options = {
‘userName’:’editerat’,
‘formHash’:’r7x1q9′,
‘autoResize’:true,
‘height’:’440′,
‘async’:true,
‘header’:’show’,
‘ssl’:true};
s.src = (‘https:’ == d.location.protocol ? ‘https://’ : ‘http://’) + ‘wufoo.com/scripts/embed/form.js’;
s.onload = s.onreadystatechange = function() {
var rs = this.readyState; if (rs) if (rs != ‘complete’) if (rs != ‘loaded’) return;
try { r7x1q9 = new WufooForm();r7x1q9.initialize(options);r7x1q9.display(); } catch (e) {}};
var scr = d.getElementsByTagName(t)[0], par = scr.parentNode; par.insertBefore(s, scr);
})(document, ‘script’);</script>