Fredagsmorgonens välfyllda BNI-möte med många gäster hade Reidun som tiominuterspresentatör.
Reidun jobbar på Digital Poster som visar utomhusreklam på digitala skärmar. De finns även inomhus som till exempel i Shopping.Detta media har vunnit stor marknad i andra länder och håller just nu på att erövra Sverige.
Hon börjar med en övning och ber oss komma ihåg talet 15. Sedan fortsätter hon med att berätta om säljarens mantra: egenskaper, fördelar och kundnytta. Följer man de här säljreglerna kommer man snabbt fram i säljsamtalet och ger kunden möjlighet att förstå produkten/tjänsten på rätt sätt.
Slutligen ber hon oss öppna en folder som vi alla fått, i den finns en prislista. I prislistan vill hon att vi skriver siffran hon gav oss i början av presentation (15). Sedan ska vi lägga till ett minustecken framför och ett procenttecken bakom och vips står det -15% och det är lika med den rabatt vi får på hennes tjänster i prislistan…fyndigt Reidun.
Tack för en annorlunda presentation som också var en miniutbildning på säljandets konst.