Old Spice visar vägen för kampanjer i sociala medier

Old Spice (Procter & Gamble) har blivit inne igen, när jag var ung fanns Old Spice i butikshyllorna men det var inte Old Spice after shave eller deras duschkräm som lockade mest då, det kändes lite gubbigt tyckte jag i alla fall. Nu har de gjort en satsning i de sociala medierna som inte liknar något annat.

Old Spice är idag nummer ett i USA i både dollar och volym.

De började med en några reklamfilmer som de la ut på deras youtubekanal som är riktigt roliga att se på. De fick massor av positiva kommentarer. Old Spice finns på en hemsida, Twitter, Facebook och Youtube.

Skådespelaren i filmerna har gått en lysande framtid till mötes, Isaiah Mustafa.  Kampanjen följde upp med  ”Questions” som blev en viral sensation där Mustafa svarade direkt på frågor som inkommit genom Twitter och deras facebooksida. Han svarade på frågor från både kändisar och okända som blev nästan 200 videos som de la ut på Old Spice youtubekanal. Dessa videos är också väldigt roliga med välskrivet manus. Det kan också nämnas att reklamfilmerna som är gjorda är filmade i en enda sekvens vilket man inte tror när man ser filmerna.

Jag kanske måste omvärdera Old Spice, kanske jag har påverkats av reklamen eller är det för att jag har blivit en gubbe.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *