Stories – ett bra sätt att engagera din följare på

Stories på Instagram och Facebook

Stories

För att nå en målgrupp med ett övertygande budskap kan kraften i en berättelse inte underskattas. Om ditt varumärke bygger en berättelse med hjälp av Instagram- och Facebook-stories (händelser) kan det vara ett bra sätt att engagera dina följare och fans och övertyga dem att klicka och konvertera till köpare.

Stories-funktionen har sett många utvecklingar sedan debuten 2016. Att dela dessa tillfälliga inlägg via Instagram och Facebook idag kan hjälpa företag att driva trafik genom att dirigera sina Instagramföljare till deras webbplatser och andra sociala mediekonton, vilket för dem närmare ett köp.

Här delar medlemmarna av Forbes Agency Council olika sätt att se till att dina varumärkesberättelser får önskad effekt. Läs deras insikter nedan för att lära dig om de senaste bästa metoderna och ta del av de många fördelar som berättelser kan erbjuda ditt varumärke.

Fånga tittarens öga med rätt kreativitet och erbjudande

När stories har rätt kreativt innehåll, en lockande uppmaning till handling och en länk till ett erbjudande, kan de bli mycket framgångsrika.

Använd funktioner för att öka organiska sökresultat 

Varumärken kan använda funktioner i berättelser som stickers, musik, hashtags och platstaggar som kan få ditt innehåll att visas organiskt på sök-sidor. Den bästa funktionen är länk-sticker, som ger användare möjligheten att inkludera en länk till en URL i sina berättelser som användare kan nå genom att trycka på en sticker.

Annonser och produktlänkar 

Fokusera det mesta av dina stories innehåll på att dela den autentiska sidan bakom kulisserna av ditt varumärke, men reservera en del av innehållet för annonser och produktlänkar.

Tänk på stories som en smygtitt 

Låt din publik få en glimt av erbjudandet och ge dem en anledning att fortsätta till din webbplats. Ge inte bort allt direkt, utan ge en direktlänk till sidan så att de är mer benägna att besöka den. Behind-the-scenes är populärt på stories, gärna med erbjudande som är begränsade i tid.

Funderar du på ny hemsida och vad Editerat kan hjälpa dig med?

Läs mer

Vill du få en gratis analys av din hemsida?

Just nu erbjuder Editerat gratis analys av din hemsida och hur du kan få fler besökare och göra fler affärer.

Värde 2 200:- exkl. moms)

Läs mer