Hälften av användarna använder sociala medier för att interagera med varumärken. Samtidigt minskar intresset för traditionella företagssajter.
Det är mediebyrån IUM som har gjort en omfattande undersökning om hur sociala medier-användare interagerar med varumärken.
Studien visar att hälften har valt att gå med i ett varumärkes community. Av dessa tycker 72 procent bättre om varumärket än innan de gick med, och nästan lika många har en högre köpintention. Två tredjedelar av deltagarna kände starkare lojalitet till varumärket.
Enligt IUM är deltagarnas egna aktivitet högst inom områden som film, musik och teknik, medan mat- och modevarumärkenas användare läser mycket men skapar mindre eget innehåll.
Stort intresse av varumärken i sociala medierPublicerad 21 oktober 2010 15:123 kommentarer
Hälften av användarna använder sociala medier för att interagera med varumärken. Samtidigt minskar intresset för traditionella företagssajter.
Det är mediebyrån IUM som har gjort en omfattande undersökning om hur sociala medier-användare interagerar med varumärken.
Studien visar att hälften har valt att gå med i ett varumärkes community. Av dessa tycker 72 procent bättre om varumärket än innan de gick med, och nästan lika många har en högre köpintention. Två tredjedelar av deltagarna kände starkare lojalitet till varumärket.
Enligt IUM är deltagarnas egna aktivitet högst inom områden som film, musik och teknik, medan mat- och modevarumärkenas användare läser mycket men skapar mindre eget innehåll.
Inlägget är saxat från Dagens Media, läs hela artikeln där.
Missa inte mina videos med gratis affärstips för de sociala medierna.